Cum să eviți răceala și gripa sezonieră

Oh, răceală și gripă – duo-ul sezonier ce mai de temut! Frunzele își schimbă culorile, iar  vremea de afară ne joacă feste. Dimineața e frig, la prânz e soare și călduț, seara dârdâim din nou. Astfel, scoatem maletele, tricoturile și lâna de la naftalină, doar ca să mai avem ce da jos. Iar încet încet, ne pregătim de ploi, vânt și vremea posomorâtă. Însă o dată cu vremea mai apare o schimbare importantă în jur. Toamna – iarna iese la iveală mulțimea de oameni care tușesc și strănută în școli, la birou, în spațiile publice.

Ce se întâmplă?

Evoluția de la aerul cald de vară, la vremea mai friguroasă, ploi și vânt, ne mai vorbind de  revenirea copiilor în școli, și deci, creșterea aglomerației în spațiile publice sunt principalele lucruri care provoacă scânteile de boală. Astfel se creează mediul propice de răspândire pentru microbi și bacterii, iar riscul de boli cu transmitere largă este mai mare odată cu aceste schimbări.

Simptome

La nivel internațional este o dezbatere constantă – care este sezonul răcelilor și al gripelor? Cel mai ușor răspuns, de la prima frunză galbenă până la pomii de cireș ai primăverii.

Aceste schimbări de temperatură ale anotimpurilor mai reci, cu accent pe toamnă și iarnă produc răceala și gripa – care deja vin la pachet. Două boli ce pot părea banale, dar care se răspândesc prin mai multe căi, ceea ce le face de temut:

  • tuse și strănut;
  • contact direct cu o persoană contaminată (inclusiv vorbitul);
  • atingerea unui loc contaminat.

Pentru că o problemă nu vine niciodată singură, răcelile și gripele sunt acompaniate de congestii nazale, dureri de cap, stări de febră, anemii, dureri de gât, dureri musculare și stări constante de oboseală. Iar la fel ca în cazul tuturor bolilor, ne îngreunează viața, de la cea socială, la simpla stare de bine generală.

Netratarea corespunzătoare a răcelilor și gripelor conduce la agravări serioase pe termen lung sau alte boli ce reies din cumularea mai multor răceli de-a lungul vieții. Dar, noi credem că prevenirea acestora este și mai importantă.

Ce putem face?

În general, un sistem imunitar bun ne protejează de multe probleme, însă în cazul răcelilor, această afirmație devine și mai adevărată.

Îmbunătățirea sistemului imunitar este o muncă asiduă, constantă. Aceasta vine dintr-un stil de viață general sănătos, nu există o rețetă clară, o cheie a succesului. Există, în schimb sfaturi și recomandări, adjuvante și teste – multe teste – pentru a vedea care este varianta cea mai potrivită pentru tine.

Pentru un sistem imunitar de fier se recomandă:

  • Timpul pentru tine. Citește, plimbă-te, ascultă muzică și relaxează-te. Fă lucruri care te bucură, iar mintea ta va fi mai liniștită. Mai puțin stres înseamnă mai puține probleme transpuse.
  • Petrece timp cu oamenii dragi și pozitivi din viața ta. Merge mână în mână cu prima sugestie.
  • Exerciții fizice  regulate. Da, știu – ce clișeu. Dar dacă nu am promis mai sus o cheie a succesului, aceasta stă de multe ori în 30 de minute de exercițiu fizic.
  • Este o vorbă “there is more to life than going faster” – adică, oprește-te, gândește-te și la tine, spune “NU” și deleagă pe altcineva. Doar din când în când și haide să vedem ce se întâmplă.
  • Ocupă-te de tot ceea ce îți întunecă mintea sau îți poate produce inconștient stări anxioase, facturi, probleme, certuri sau altele. Eliminându-le, chiar dacă stresul nu este activ, o să te simți mult mai eliberat.
  • Investește în tine. Dintre sutele de reclame la tot felul de pastile miraculoase care te vor scăpa de griji și îți curăță și bucătăria, alege ceea ce este potrivit pentru tine. Ceea ce funcționează pe termen lung și care se potrivește problemelor tale.
1 răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

8 + eleven =